Baleset részletek


1967.02.14.   07:53
Csór  -  Nádasladány
424 



7,53-kor síntörés miatt kisiklott a bejárati váltókon 71 km/h sebességgel áthaladó 1802 sz. Budapest. - Szombathely között közlekedõ gyorsvonat utolsó három kocsija. Az önmõködõ fékberendezés a vonat szétszaka-dásakor mõködésbe lépett, de a mozdonyvezetõ is fékezett észlelve a szerelvény kényszerfékezését. A 9 kocsis szerelvény 7. kocsija egy tengellyel, 8. és 9. kocsija összes tengelyével siklott. Ezen kívül a 9. kocsi a vonóhorogfej szakadása során fellépõ erõhatások következtében oldalra dõlt. Kettõ utas súlyos, csonkulásos, négy súlyos és 15 könnyebb sérüléseket szenvedett. A vonat maradék 6 kocsijával 83 perc késéssel folytatta útját. A baleset tel-jes pályaelzárást nem okozott, de késések elõfordultak a kocsik beemelését végtõ daruk munkája ill. a vonatkeresztezések áthelyezése miatt. A pályát 17,10-re 25 km/h sebességgel járhatóvá tették, a lassújelet másnap feloldották.
A balesetet a Bankowa cégjelõ, külföldi gyártású sínszál vese alakú törése okozta. Ez után vezette be a MÁV a sínszálak ultrahangos vizsgálatát elõbb külföldrõl beszerzett kézi mõszerekkel, majd a késõbbiek folya-mán épített Ultrahangos Sínvizsgáló Kocsival.