Baleset részletek


1972.10.13.   06:15
Rákoshegy
424 287







Az állomás páratlan végén lévõ fény- és teljes sorompóval felszerelt átjáróban a 62-es autóbusz vezetõje nem vette észre, hogy a fénysorompó zöldrõl pirosra váltott. Továbbhaladt és beragadt a sorompó rudak közé. Lett volna esélye a menekülésre, ha a csapórudat áttöri, de e helyett csak elõre-hátra mozgott az autóbusszal. Megkérte a sorompónál állókat arra, hogy próbálják felemelni a csapórudat, de ez nem sikerült. A 6,15-kor érkezõ személyvonat mozdonyvezetõje a sûrû ködben kb. 35 - 40 méterrõl vette észre az átjáróban álló autóbusz körvonalait. Azonnal gyorsfékezést alkalmazott és vészsípjelzést adott, de az ütközést nem tudta elkerülni. Gyakorlatilag még a fékhatás kialakulása elõtt kb. 60 km/h sebességgel elgázolta, 225 méteren keresztül tolta és három részre szakította a GA-86-13 rendszámú Ikarus 60 típusú csuklós autóbuszt. Az elsodorta a 9. sz. váltó állítómûvét és azt egyenesbõl kitérõbe állította. Ezért a vonat a IV. helyett az V. vágányra járt be. A mozdony kisiklott és keresztbe fordult, eleje a buszt maga alá gyõrve felkapott a peronra és enyhén jobb oldalára dõlt. Az utána sorozott fûtõkazánkocsi is siklott mind a négy tengelyével. Szerencsére a kocsin csak a sofõr utazott, így õ lett a baleset egyetlen áldozata.
A pálya helyreállítása hosszú idõt vett igénybe. Az autóbusz roncsával elzárt III. vágányt 8 órára, a negyediket 15,20-ra, az V.-et pedig másnap 14,30-ra tudták átadni a forgalomnak. A helyreállítást a közúti segélykocsi és az MD 1252 psz. baleseti daru végezte.